fbpx

6 TIPŮ, JAK SI UDRŽET ŠŤÁVU A RADOST PO CELÝ DEN

Už jste určitě někdy slyšeli, že „ráno dělá den“. A opravdu to není pouze fráze. Začneme-li nový den dobře naladěni a vstáváme-li s úsměvem na tváři, tak máme před sebou zaručeně fajn den, i když budeme muset přeskočit nějakou překážku a čelit několika nástrahám. Určitě stojí za vyzkoušení alespoň některý z mých 6 tipů a 100 % budete mít radost z každé maličkosti a šťáva vám vydrží až do večera. Časem se vám začnou v životě dít zázraky, protože vytrvalost přináší ovoce. Pokud vstáváme už „zakabonění“, jen proto, že musíme vstávat. Nebo jsme rovnou naštvaní na celý svět a bolí nás celý člověk, tak budeme mít i celý den „bolavý“.

K těmto 6 tipům jsem paradoxně došla až jako dvojnásobná akční mamina 2 malých kluků, která má své cíle a vize do budoucna. Kdy mi na sebe zbývá řekla bych nejméně času, ale právě z minima se dá vytěžit maximum. Jde o poznatky čistě z mé vlastní zkušenosti. Když jsem nastoupila na mateřskou, tak jsem si do posledka neuměla představit být doma a věnovat se pouze malému „uzlíčku“. Vzala jsem si do hlavy, že se musím věnovat pouze malému synovi, což vedlo k úplnému vyšťavení a já se uzavřela před okolím. Abych se vyškrábala zase zpátky nahoru, žila v radosti s přáteli okolo sebe, pomohlo mi naučit se pracovat s myslí. A velmi důležité je dělat věci srdcem, ne proto, že musíme, nebo že to někdo očekává.

Tady jsou mé aktuální tipy, jak si udržet šťávu a radost během dne:

1) Ranní rituál

Každé ráno si přivstanu aspoň o půl hodinky dřív, abych se mohla věnovat sama sobě. Má to své kouzlo a nahodí mi to úsměv. Dříve jsem se „válela“ se synem do poslední minuty a ještě se přemlouvala, že už vstaneme. Po probuzení začne hned hlava pracovat. Co nás dneska čeká? Kde v kolik máme být? Co si nakoupíme? Určitě to dobře znáte. Naše mysl stále létá, proto je dobré ji hned po ránu zklidnit, a nastartovat svůj den. Většinou si pustím krátkou zhruba 5 minutovou meditaci. Pokračuji 2 možná 3 minutovým hlubokým dýcháním do břicha. Postupně si představuji, jak mi slunce prochází celým tělem a dává mi svou energii. Na konci si slunce chytím jako křišťálovou kouli a představuji si, jak už mám splněný stanovený záměr nebo cíl. Krásně mě to dostane nahoru a vykouzlí úsměv na tváři. Zkus si vytvořit vlastní ranní rituál a naladit se na nový den.

2) Důležitý pitný režim

Každé ráno začínám sklenicí vlažné vody s půlkou citrónu. Citrón totiž pročistí a nastartuje organismus. Po celý den piji hlavně vodu a v chladném počasí kvalitní čaje. Jak ráda používám, sladké „tlamolepy“ si dávám opravdu jen výjimečně. Určitě doporučuji vynechat coca -colu, sprite a další sladké sycené limonády. Jsou dohady o množství tekutin, které se má za den vypít. Víš, kolik vody máš každý den vypít? Dá se to jednoduše spočítat: tvoje hmotnost (kg) x 28 ml = minimální množství vody za den. Samozřejmě sportovci, velcí „kafaři“ a během horkých dní v létě je třeba přísun tekutin zvýšit.

3) Vychutnat si 3 jídla za den

Přesně tak se stravoval můj dědeček, který se snad nikdy nepřejedl. Byl velmi pozitivním a osvíceným člověkem ve své době. Postupně jsem přišla, že mi právě 3 jídla za den vyhovují. Dříve jsem se snažila jíst 5 – 6 jídel za den. I když jsem hrála házenou, kdy jsem měla velké sportovní vytížení, tak jsem si připadala plná a těžká. Místo, aby zažívání mělo čas na odpočinek tvz. detoxikaci, tak jede po celý den na plné obrátky. Konkrétně omez na minimum a nejlépe vyřaď ze svého jídelníčku brambůrky, sladkosti a rychlá občerstvení. Dopřejte si „královskou“ snídani, protože to je nejdůležitější jídlo dne. A naopak nejchudčím jídlem je večeře, kde zařazuji lehčí jídla. Jednou za čas, když s chutí zhřešíte, tak to naše tělo určitě zvládne. Není třeba být na sebe příliš tvrdý, protože to nám může uškodit více, než spořádaný balíček brambůrek nebo tabulka čokolády.

4) Dostatečný pohyb

Z pohybu si najděte to, co vás baví a cítíte se u toho dobře. Nemusíte být zrovna vrcholový sportovec. O tom bych taky mohla vyprávět, ale třeba někdy jindy. Já ráda střídám běh, kolo nebo dlouhé procházky s pejsanem. Také si zacvičím podle videa z domu, ale to spíš, jak mám chuť než pravidelně. Dost se naběhám i s kluky přes den, jsme venku za každého počasí. A právě děti mohou být naší motivací k pohybu spíš než výmluva, proč si nemohu zacvičit nebo se proběhnout. A možná na tom něco bude, protože mi dost kamarádek říká: „Jak to děláš, že jsi tak hubená?“ A já odpovídám jedním slovem, v kterém je ten klíč „hýbu se“.

5) Mít pevné zdraví je základ

Už jsou chladná rána, střídá se teplé počasí se zimou a přesně v tomto období bývá naše imunita oslabená. Zdaleka už nestačí zdravá strava, dostatek pohybu a pozitivní mysl, abychom čelili nástrahám vnějšího prostředí. Každý máme v těle antioxidanty – vitamíny, minerály a další látky, které naše buňky chrání před tzv. volnými radikály. Právě volné radikály naše buňky poškozují. Jde o výfukové plyny, toxické chemikálie, barviva, éčka v potravinách, sluneční záření a další. Bohužel jíst dost zeleniny a ovoce nestačí, protože už dávno neobsahuje množství vitamínů, co dřív. Dostatečně vyživené tělo se dokáže samo opravovat, předchází vzniku nemocí, má šťávu neboli energii, dobrou imunitu, šťavnatou pokožku, pevné nehty, krásné vlasy a vitalitu. A náš život má šťávu. Chráníme se před nemocemi a ušetříme za nakupování léků, které bolest utlumí, ale nikdy neřeší příčinu pouze následek. Pokud neustále bojujeme s únavou, tak nám pravděpodobně chybí některé vitamíny.

Věděli jste, že vitamíny z lékáren mají vstřebatelnost pouze 20%? „Zbytek se dostane ven, když jdeme na záchod“. Vnitřní výživa, kterou užívám, má vstřebatelnost až 98%. A nedám na ni dopustit! Protože mi moc pomohla s dlouhodobým brněním rukou i nohou a věčnou únavou. Což mě trápilo několik měsíců během druhého těhotenství a byla jsem z toho úplně vyčerpaná a nešťastná. Věděli jste, že je důležité užívat komplexní multivitamíny? Protože vitamíny, minerály a další látky vzájemně spolupracují, některé jsou rozpustné ve vodě a jiné v tucích. Schválně si udělej jednoduchý pokus, který Tě opravdu přesvědčí – Na 30 minut vhoď do sklenice vitamíny z lékárny. Tabletka se nerozpustí a to samé se děje v našem těle. Těch rozpuštěných 20% tělu nepomůže a akorát nám to zatěžuje žaludek a provětrá peněženku. Ten, kdo se stará o své zdraví, tak vám doporučuji velmi zajímavou a poučnou knihu Nespěchejte do rakve od Jana Kašpara. Dočtete se v ní, jak funguje naše tělo, jak fungují vitamíny z lékárny, jak poklesly vitamíny v zelenině a ovoci a jak vznikají nemoci.

6) Večerní rituál

Doslova miluji, když po celém dnu ulehnu do postele. Uvolním se a než se definitivně zasním, tak si udělám rituál vděčnosti. Oceňuji se za každou drobnost, která se mi během dne povedla. „Jsem vděčná za … to, co už mám“. Říkejte 15 věcí, co vás okamžitě napadne. Možná se vám to zdá hodně, ale časem vás bude napadat i mnohem víc. Máte ze sebe radost a dlouhodobě vám to navozuje pozitivní myšlenky. Díky tomu negativní myšlenky, že se vám něco zrovna ne úplně povedlo, nemají žádnou šanci. A můj den opět končí meditací nebo afirmacemi jako začíná, kdy se krásně zklidní mysl a rychle usínám. Možná vám to také pomůže od dlouhého koukání do stropu. Než jsem k tomuto rituálu došla, tak jsem pořád nad něčím přemýšlela a nemohla jsem usnout.

Jako bonus na závěr si můžete udržovat pozitivní myšlenky přečtením několika stránek z motivačních knih. Doporučuji vám Modrou alfu od Petra Velechovského nebo Požádej a je Ti dáno od Esther a Jerryho Hicks, kde najdete i skvělá cvičení. Ty mě v poslední době hodně oslovily.

Naše předsudky nás až zbytečně často svazují. Proto poslouchejte své srdce a žijte s úsměvem. Po krůčkách se naučte ovládat svou mysl a stanete se tvůrci svého života. Určitě cestou několikrát zakopnete, ale ty pády nás obrovsky posilují a posunují dál.

Budu moc ráda, když se mnou posdílíte váš osvědčený tip, jak začíná váš den.

Se šťávou

Iva

Iva Smutková
Jsem mentorka objevování životní energie žen v souladu se svým srdcem prostřednictvím pohybu, stravy, zdraví a potenciálu. Autorka projektu Naplno životem>>. Spoluautorka on-line účinného programu Zdravá a krásná zevnitř ven aneb zpevni střed těla.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.